Journal of Literature and Art Studies, October 2021, Vol. 11, No. 10, 764-781
doi: 10.17265/2159-5836/2021.10.008

PUBLISHING

Revise and Statistical Analysis of the Alien Press Errors in

History of Chinese Journalism by Ko Kung-chen

LIU Xiao-yu CHEN Hui-xin
Guangdong University of Foreign Studies, Guangzhou, Guangdong University of Foreign Studies, Guangzhou,
China China

WANG Xiao-lin
Florida State University, Florida, USA

Since Ko Kung-chen published History of Chinese Journalism with Shanghai Commercial Press in 1927, this
work had been published by different publishing houses and reprinted many times amounting to 18 editions.
There are many historical narrative and fact errors of alien press in this work, and up to date these errors are not
revised. This essay aims to revise the omitted errors of alien press in History of Chinese Journalism
systematically besides those corrected by other works or essays, and carry on the statistical analysis of the errors

to probe new approach for the study of alien periodicals and press in China.

Keywords: History of Chinese Journalism by Ko Kung-chen, alien periodicals and press in China, revise of

historical narrative and fact errors, statistical analysis

History of Chinese Journalism ( {H[E#Z5) ) by Ko Kung-chen (XAHR, 1890-1935) was first
published by Shanghai Commercial Press in November 1927, and has been reprinted and published in 18
editions', of which 17 are Chinese editions and one is Japanese version by Kobayashi Po in 1941 entitled 3
HEE: 5. In those reprinted editions, spelling and typographical errors in foreign words, deficiency in
historical data, fact errors, and statistical data have been continuously revised, and research on History of

Chinese Journalism and its historical fact errors has contributed to the study of the history of the Chinese press

LIU Xiao-yu (Correspondence Author), postgraduate, Guangdong University of Foreign Studies, PRC. Her research areas are
Literary Translation and Cross-Cultural Studies, Sinology and Translation.

WANG Xiao-lin (Correspondence Author), Ph.D. Candidate of Florida State University, USA. Her research area is time series
analysis.

CHEN Hui-xin, postgraduate, Guangdong University of Foreign Studies, PRC. Her research areas are Literary Translation and
Cross-Cultural Studies, Sinology and Translation.
! The 18 editions of History of Chinese Journalism are (reprints of the same edition are counted as one edition): the November
1927 Shanghai Commercial Press edition, revised by Pan Gongzhan in 1928 and reprinted twice in 1935; the 1943 Japanese
edition of the Humanities Library (3 H:#7 5% 5); the March 1955 SDX Joint Publishing Company in Beijing edition, reprinted
in 1982, 1986, and 1988; the 1962 Taiwan edition, with the same specifications as the 1928 “Commercial text”; the 1964 Taiwan
edition, reprinted in 1965, September 1976, and March 1982; March 1964 Hong Kong Taiping Bookstore edition; September
1976 Taiwan Student Bookstore edition; 1976 Taipei Student Bookstore edition; November 1985 China News Press edition;
December 1990 Shanghai Bookstore edition; 2003 Shanghai Classics Publishing House edition; 2011 Yuelu Book Society edition;
May 2014 China Peace Press edition; 2014 SDX Joint Publishing Company in Shanghai edition; December 2014 Shanghai
Century Publishing Co., Ltd./Shanghai Classics Publishing House edition; January 2015 China Literature and History Press
edition; August 2016 Communication University of China Press edition; and January 2020 Hohai University Press edition.



REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN765

and journalism. However, in History of Chinese Journalism, many historical fact errors and controversies in
alien press, including foreign press in the Chinese language and foreign language press, have not been
systematically revised or solved, and some misstatements are still being transmitted, which need to be analyzed

statistically, corrected and studied in depth and detail.

I. Literature Review of Studies on History of Chinese Journalism and Revision of Its
Historical Narrative and Fact Errors

History of Chinese Journalism was the first to establish the academic status of the history of Chinese press,
famously heralding the beginning of the history of Chinese journalism. After a century, the work remains an
essential bibliography for the study of Chinese journalism and “reading and studying this work is a must for all
those who want to study the history of Chinese press” (‘T7*#4#, 2003, pp. 513-523). From the summer of 1925
to June 1926, Ko Kung-chen wrote the book on the basis of lectures given at Kookmin University in Shanghai
(1913-1914), South University of China (1950-1952), and Fudan University. Due to various constraints then
and the fact that Mr. Ko collected materials merely in Shanghai, and that to survey the history of the
development of Chinese Journalism was a pioneering task, the work inevitably contained a number of errors in
historical facts (#¥£ ¥, 1985, p. 57). Certain omissions in History of Chinese Journalism have been corrected
in Ko’s posthumous work Reading Record in London* ( (£ 5{iEFFL) ), and Ko had planned to revise the
work based on newly discovered historical materials when he was alive.

Contemporary scholars have interpreted the academic value of History of Chinese Journalism from
various perspectives and repeatedly cited its views and historical data, and thus there are many documents on
its historical value and fact details. The content and value of the History of Chinese Journalism are discussed in
the articles “Ko Kung-chen’s History of Chinese Journalism” by Ning Shufan (T, 1962), “On Ko
Kung-chen and His History of Chinese Journalism” by Yen Feng (J%#:, 1990), “The Cornerstone of the
History of Chinese Journalism: Reading Ko Kung-chen’s History of Chinese Journalism” by Chiang Chin-ko
(4K, 1991), “Reading Ko Kung-chen’s History of Chinese Journalism” and “The Seminal Work in the
history of Chinese Journalism: Reading Ko Kung-chen’s History of Chinese Journalism” by Wang Yii-chiian
(CEE4H, 2006), “Ko Kung-chen and History of Chinese Journalism” by Li Chen-kang (Z% v}, 2010) and
“How History of Chinese Journalism Sheds Light on Ko Kung-chen’s Views About Journalism?” by Yeh
Ching ("&f, 2015), etc.. What is more, Li K ai-chiin’s (Z2FF %, 2010) article “The Origin of Ko Kung-chen’s

Opinion on the Four Periods in Chinese Press” explores the origin and influence of Ko Kung-chen’s Opinion

2 According to the article “Reading Ko Kung-chen’s posthumous book, Reading Record in London” (Journalism and
Communication Research, No. 4, 1980) written by Ko Pao-ch'iian (Ko Kung-chen’s nephew), Ko wrote Reading Record in
London on the basis of paper materials he consulted at the British Museum during his trip to Europe in November 1927. In 1928,
Reading Record in London was published in two parts in the second and tenth issues of the fifth volume of Guo Wen Chou Pao
( (BRI ), which was compiled and printed by Tianjin Ta Kung Pao ( { K/A%) ). In February 1929, Reading Record in
London was compiled into an appendix to Ko Kung-chen’s book, Summary of Journalism ( {HrEZ:HRE) ). Certain reprints and
reprints of History of Chinese Journalism compiled the revised Reading Record in London by Ko Pao-ch’iian into an appendix.
According to the appendix of the 2020 edition of History of Chinese Journalism by the Hohai University Press, Reading Record
in London includes 4 General Monthly Record ( {51185 A §i40H) ), Appendix (formerly known as The Premier Chinese
Magazine ( (ZESCIRAREE —FE) ), A Monthly Record of Important Selections ( (P& EAE H 4018 ), Inquiry of the Eastern and
Western Oceans ( { RPGHEH4E A #Hi4CH) ), the Chinese periodicals in San Francisco and news from various countries). The
paper will also revise the historical facts in Reading Record in London.



766REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN

on the Four Periods in Chinese Press; Wu Hsiang’s (2, 2010) article “Eight Editions of Ko Kung-chen’s
History of Chinese Journalism” compares the format, the additions, and deletions of the eight editions; Chang
Wei’s (7KfF, 2012) article “Reflections on the Ontology and Historical Value of Chinese Press Studies by
Taking History of Chinese Journalism as an Example” demonstrates the exemplary and historical value of this
work for the study of the ontology of the Chinese press.

There are only a few contemporary works that have revised historical narrative and fact errors in History
of Chinese Journalism. To date, the first and the reprinted 18 editions of History of Chinese Journalism have
not yet systematically and accurately corrected historical narrative and fact errors of alien press in this work,
and some editions have even truncated the original text. Three articles on the revision of the historical facts in
History of Chinese Journalism are limited to the examination and revision of the historical fact details in the
new Chinese local press. Wu Hsiang’s (%3}, 2012) article “Liang Shuming: The First to Correct Errors in
History of Chinese Journalism—From the Examination of the Errors in Ko Kung-chen’s Narrative of ‘P’eng

299

I-chung’s Case’” discusses Liang Shuming’s correction of the three errors in Ko Kung-chen’s interpretation of
the late Qing Dynasty “P’eng I-chung’s case” in his 1960 book “Remembering Mr. P’eng I-chung”. Wu
Hsiang’s (3%##, 2013) another article “Addendum to History of Chinese Journalism: the late Qing Dynasty
‘Official Gazette Era’ in Nanjing” supplements and corrects the historical facts about Nanjing press in the Late
Qing Dynasty in History of Chinese Journalism. Mao Chang-ch’ing’s (E#JH, 2003) article “Correction and
Addendum of Ko Kung-chen’s History of Chinese Journalism—An Analysis of Early Journalism Education at
Xiamen University” discusses the narrative errors of early journalism education at Xiamen University in
History of Chinese Journalism.

In “Revision of Historical Actuality in History of Chinese Journalism”, Yang Chin-cheng, Ning Shu-fan,
Fang Han-Ch’i and Wang Feng-ch’ao (#7¥F, Tk, 777, T RHE, 1985) revise historical narrative
and fact errors in the work. In “Study of Historical Fact Errors in History of Chinese Journalism”, Chang Hui
systematically examines 1563 factual and non-factual errors listed in “Revision of Historical Actuality in
History of Chinese Journalism”, subdividing these errors into time errors, errors in names, press name errors,
location errors, misspellings, combined errors (multiple errors) and other types of errors (5K, 2016, pp.
38-41), and attempts to uncover the reasons, the historical and social context behind the errors, and Ko
Kung-chen conception of journalism. These two articles can be regarded as useful attempts to revise and study
the historical facts in History of Chinese Journalism. However, many problems arising from the historical
errors and misinterpretations in alien press in China have not been precisely corrected and thoroughly studied.

The article “Revision of Historical Actuality in History of Chinese Journalism” lists 164 historical errors
that have been corrected, but omits a number of historical narrative errors, especially those errors in alien press
in China. As stated in the article, “this revision cannot be done in one go and needs to be continued and
supplemented, and there may still be many errors in our revision, so we sincerely ask scholars to correct them if
any” (A HE¥f, 1985, p. 58). The other article “Study of Historical Fact Errors in History of Chinese

Journalism” does not systematically uncover and correct the historical errors in History of Chinese Journalism,

3 Chang Hui’s “Study of Historical Fact Errors in History of Chinese Journalism” cites 156 historical errors in History of Chinese
Journalism listed in the article “Revision of Historical Actuality in History of Chinese Journalism”, while the latter actually lists
164 historical errors.



REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN767

but merely categorizes and counts the 156 historical errors listed in the “Revision of Historical Actuality in
History of Chinese Journalism” and there are still some omissions in its statistics.

The purpose of this paper is to supplement the existing revision of the historical fact errors of alien press
in History of Chinese Journalism and to solve the new problems that have arisen. By applying the basic rules of
statistical data measurement and classification scale, the paper aims to classify the historical errors of alien
press in History of Chinese Journalism, to conduct a statistical analysis of all these errors and explore the
reasons behind the errors, so as to explore a new path for the study of the history of Chinese journalism and the

history of alien periodicals and press in China.

I1. Supplements to Corrections of Historical Fact Errors of Alien Press in History of Chinese
Journalism

The alien press in China has witnessed the history of modern Chinese Journalism and also the
development of Chinese society. According to Ko Kung-chen, “as far as the foreign-language press in China
was concerned, the earliest press was in Portuguese, the most numerous one was in Japanese, and the most
powerful one was in English” (K/A#R, 1955, pp. 83-84), and the press had a profound impact on Chinese
politics, education, science, diplomacy, commerce, and religion. When systematically correcting and
classifying historical errors in History of Chinese Journalism, we must consider the basic historical facts that
alien press in China have witnessed the development of China’s modern journalism and that Chinese local press
and alien press in China were intertwined. In addition, we must subdivide the foreign press in China, instead of
treating alien press in China as a mere “episode” in the history of Chinese journalism. Only in this way can the
historical narrative and fact errors be corrected to the greatest extent possible.

History of Chinese Journalism systematically recounts the historical evolution of the Chinese journalism
and outlines the development of the Chinese press, which ranges over the period when official gazettes were
exclusive, the founding period of alien periodicals and press in China, the period of the rise of the native press,
and the period of press operations (X AFE, 1955, p. 22). From official gazette to foreign press, the native press,
and the modern press, Mr. Ko adopted a macro-linear staging method, highlighting the climax of press
establishment spawned by the Reform Movement of 1898 and the Chinese Revolution of 1911, and he
considered the development of foreign press in China as an independent stage in the history of the press in
China. “Since the arrival of Protestant Christianity in the east, William Milne (1785-1822) have created 4
General Monthly Record ( {22 HARR: H 4i424%) ). With speech and news chronicle, the magazine heralded the
beginning of the modern press in China and thus we had the second period called the founding period of alien
periodicals and press in China. For the sake of convenience, I would like to describe the situation of foreign
press in our country today” (XAFR, 1955, p. 22). In the 1920s and 1930s, Chinese journalism works followed
the historical staging method of History of Chinese Journalism, and after the War of Liberation, journalism
researchers on the mainland still followed the press staging method developed by Ko Kung-chen.

In History of Chinese Journalism, the discussion framework and the four periods of the history of the
press in China delineate the classification of press: “official gazettes” in the first period refer to Ti-pao and
Peking Gazette. “Therefore, the book starts with Ti-pao while talking about official gazettes” (XA ¥, 1955, p.
23). “Since the Han and Tang dynasties until the end of the Qing dynasty, Ti-pao has been the center of



768REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN

Chinese press. Although there were many foreign press and native press at the end of the Qing Dynasty, they
merely lasted for a very short period of time. Thus, we had the period when official gazettes were exclusive”
(KR, 1955, p. 22). The alien press in the second period refer to the Chinese and foreign language press
established by missionaries, foreign investors, and foreign governments and agencies in China, “during this
period, the press were aimed at preaching or business and were in the Chinese language or in foreign
languages” (/A #R, 1955, p. 22). The native press in the third period actually refers to the new local Chinese
press that arose under the influence of foreign press. “The press run by Chinese people has emerged as early as
the end of the Tongzhi year (1862-1875). They had original styles different from the alien press and most of
their distributions were written by outsiders under a pseudonym. After the Sino-Japanese War, they embraced a
wide range of issues, such as Constitutional Monarchy, democracy, national treasures and some catered to the
needs of the times. This is why ‘the period of the rise of the native press’ gets its name. And the rise of the
native press also contributed to the success of the Chinese Revolution of 19117 (XA #&, 1955, p. 22). The
press in the fourth period mainly refers to the commercial press in Republican China (1912-1949). “Since the
founding of the Republic of China in 1912, the party struggle has frequently recurred, and all the press that did
not want to be involved in the political disputes gradually shifted their emphasis to business. As material life
increasingly improved, the press was more business-oriented. Thus, we had the fourth period called ‘the period
of press operations™ (K A#E, 1955, p. 22).

Based on the four periods in the history of the press in China and the characteristics of press in each period,
China’s press can be divided into three major categories, namely Ti-pao, Peking Gazette, alien periodicals and
press in China and the new local Chinese press, which is the premise for the correction of historical fact errors,
data statistics, and qualitative analysis of History of Chinese Journalism. Qualitative data describe the quality
and characteristics of things. This data type is non-numerical in nature, and its results are usually expressed as
categories, also known as quality data (3T, 2002, p. 10). In order to correct the historical fact errors of
different categories of press based on the existing revisions of History of Chinese Journalism, it is also
necessary to classify and statistically analyzing the historical narrative and fact errors in the work.

Based on specific information of historical fact errors in History of Chinese Journalism, errors of alien
press in China, including foreign press in the Chinese language and foreign language press, can be divided into
five categories: 1. errors in spelling and printing of words in foreign language press; Il. errors in the translation
of the name of foreign language press; II1. errors in characters and proper names in foreign language press; IV.
errors in historical facts of foreign language press; V. errors in historical facts of foreign press in the Chinese
language. This classification follows the criteria of exhaustion and mutual exclusion of the classification scale
in statistics (32 T, 2002, pp. 8-9) to ensure that each historical fact error identified can be assigned to a certain
category without omission, and to avoid the situation where one historical fact is assigned to several historical
error categories, unless several errors do occur in the exposition of that historical fact.

From the columns “Review”, “Literary Notices” and “European periodicals beyond the Ganges” in The
Chinese Repository (The Chinese Repository, 1836, pp. 145-160) to “Notes of New Books and Literary
Intelligence” and “Collectanea Bibligraphica™ in The China Review, or Notes and Queries on the Far East, and

“Publications” and “Notices of Recent Publications” in The Chinese Recorder and Missionary Journal, all the



REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN769

columns are a complete record of the historical evolution of the press and publishing business in modern China,
especially the development trajectory of alien press in China.

The purpose of this paper is to check and revise the historical facts of alien press in History of Chinese
Journalism one by one with reference to the press writings and major alien press in Portuguese, English,
Japanese, German, French, and Russian in modern China, and to correct the historical errors omitted by the
existing historical fact revisions or research results, such as those corrected by the essay “Revision of Historical
Actuality in History of Chinese Journalism”, as shown in Table 1 below. The serial numbers marked with an
asterisk in Table 1 are new corrections of errors or details different from those in “Revision of Historical
Actuality in History of Chinese Journalism”, and the 63 corrections by and large concern the historical facts of
foreign press in China. Each serial number generally corresponds to one error, and some serial numbers include

two or three errors in their historical statements.

Table 1
Correction Table of Historical Facts of Alien Press in History of Chinese Journalism*
Number | Chapter/ Original text Corrections of Historical Fact Errors Error
Page Type
*1 Chapter 1, FREZATiEH...... 1£E Z Journal, | “Couriur” should be “Courrier”; “Mesager” | I
pp. 1-2 Nouvelle, Couriur, Mesager, = [ | should be “Messager”; “Jiornale” should be
2 Jiornale, & Tasera. “ giornale”; “T'azema” should be “T'azéra .
) Chapter 1, N unkef% (Biicher) LA XRZ | “ 2 18 (Biicher)” should be “ [k & /R | 1I
p.3 L. o (Biicher)”.
*3 Chapter 1, | WF##%E (Belloc) Z Wf#E....... | “ HE 1% % (Belloc)” should be “ Il 3% 3¢ | III
p.3 (Belloc)”,
4 i R U B 48 2 ' B P | “Faitgesetzte” should be “Fortgesetzte”. I
Chapter 1, (periodicity) XAEA) LI AT
p.4 (Faitgesetzte Erscheinung), AHR4%
ZHBEER
5 Chapter 1, 1E AR B (Zeitgemassigkeit) 2 | “Zeitgemassigkeit” should be | 1
p. 10 hb, ¥IFRBISE (Aktualitat). “Zeitgemdassigkeit”; “Aktudlitat” should be
“Aktualitat”.
*6 Chapter 1, WELEE R (Julius Casaer) 2 % | “Julius Casar ” should be “Julius Caesar ”; | II; III
p. 12 H4l @) (Daily Acts or Acta | “Daily Acts” should be “Daily Events” (“%fH
Diurna), i & & H &K 4 2 % | 4 [ should be translated as “Daily Events”).
... .
*7 Chapter 1, Nan—7 0 —FFEN% E] (Kansas) | Kansas (KI5 ®]) should be translated as “Hi% | 111
p. 13 BT Z Daily Capital, ¥EHIHZ | Hi.
SEBOHYL. ... .
*8 Chapter 1, o & 18 A, UL A Jh M | A J5HE (Bleyer)” should be “4EfufE-G. A | III
p. 17 (Bleyer), "4’ (Harrington) 5 | 3¢# (Willard Grosvenor Bleyer, 1873-1935)”;
3 ITFE (Frankemberg) Nif. “P4 ¥ % (Harrington)” should be M K iii
(Harrington)”; “ 35 jl§ FF 5 (Frankemberg)”
should be “ ¥ 22 UM/ 95 22 B A #%
(Frankenberg)”.
*9 Chapter 1, FLRS R ik 4Rz Fei@ i sh %, 26 | The English word for “I13k#k 4% (spoken | IV

4 This table corrects errors of alien press in History of Chinese Journalism by referring to the 1927 Shanghai Commercial Press
edition of History of Chinese Journalism, and the chapter/page in the second column correspond to the page numbers of this
edition.



770REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN

p. 21 1A BT i 1 sk # 48 (spoken | newspaper)” should be “oral newspaper”.
newspaper), FEHK...... .
*10 Chapter 2, PP GRS, B HYLEE KA | “4I0HT 754 should be “48JuRT T LA \Y
p.2 iz (B H LR Th3E BT 2
Ak
*11 Chapter 3, #1538 17 T 3R ATl B B | According to Roswell S. Britton (1897-1951), | 11
p. 1 4%, W E LN H (Malacca) B | William Milne translates the (Z{HA4F H 4t
Bz (iR HAgNEEY (E4Y | 1845 as A4 General Monthly Record, which is
Chinese Monthly Magazine) Nz | recorded in the eighteenth page of Britton’s The
B Chinese Periodical Press 1800-1912 ( (& #i
4% 1800-1912) . Taipei: Ch’engwen Publishing
Company, 1966).
12 Chapter 3, | KT /\F, MBBAMIE S IRK | “Z55 should be “BEK”; “HIH APt should | III
p.2 WRK AL RE, HALIEIR | be “HAEF5RE.
WAz TE e EAE.... 5E =
N FIAE 7S B SL BRI BT, B R
Fodk, FEEIAMES R
13 Chapter 3, i E A BRI S 231, B | The historical fact that Liang Yafa (Liang Fa) | V
p-3 RWRMEEEM, SEHBTEE— | gave away A General Monthly Record to Kao
[l 5035 SRNME K NTETIMMHZ | Peng (a place for taking examinations in
R B TREERS. 22, ancient times) is yet to be verified; 4 General
EHESORE AR LR Z X Monthly Record was given away for free as a
non-sale item.
14 Chapter 3, HE Mg, KEYEHRHRZ | Milne did not tell his main purpose of | V
p.3 BT . establishing the periodical press in the second
issue of A General Monthly Record. A
Retrospect of the First ten years of the
Protestant Mission to China ( (B HAEHEH
W+ Z BIEY , 1819) and The Chinese
Repository ( { T E AD , Vol. 1) have
reprinted articles by Milne on the main purpose
of his establishment of the press.
*15 Chapter 3, k (RS A SicE) Mie#, | According to the discussion on page 21 of | II
p.4 N OCHFEEE ) (JA 4 Monthly | Britton’s The Chinese Periodical —Press
Magazine), & Tl F B ik 4 T | 1800-1912, the English name of (42 )
(Batavia) » should be 4 Monthly Record of Important
Selections.
16 Chapter 3, CRTFHED..... KPIT 50, | “Z#IE” should be “JE1# (Samuel Kidd)” 11
p. 4 N iR -
*17 Chapter 3, (RS A S014%)  (Ji4 | According to the discussion on page 23 of | II; V
p.-4 Eastern Western Monthly | Britton’s The Chinese Periodical Press
Magazine), HIEY+ =4 E+ | 1800-1912, the English name of (R PGEEES
HEILE (—N\ZZFEE— )\ =4 | HGiLE)  should be Inquiry of the Eastern
), LE. ... Ja M EL i | and Western Oceans.
F, T&2H M. 2@+t | “+-LE” should be “+ /)\&F”, “— /\=-LE”
£, NAik5 7R AL S8 B A19R | should be “— )\ = J\SE”, “TEHAL I ST A K0iR
e 25" should be “TEAT AL IRES.
18 Chapter 3, (AN, NEATI, FRE | <—/\FS 0 47 should be “— )\7N—4. \Ys
p.5 W94 (— V94 &7l T
W...... 22— )\S 0 E5 T,
19 Chapter 3, (NEMEY , TEELHE(—/\ | The historical fact that the monthly magazine | V

p.5

AR AIT B, R,

Shanghai Serial ({756 AiR), 1857-1858) was




REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN771

pRAETYE P NS

transferred to Japan is incorrect. Instead, it was
reprinted in Japan.

*20 Chapter 3, CEUEHTED N (PRI (China | The English name of {fF#IK) is Daily Press, | 11
p.5 Mail)Z &) T and the English name of (fBEi#) is China
Mail.
21 Chapter 3, CHabaed) , TRVAICHE(—I\ | Magazine for Chinese and Foreigners ( {H4h | V
p.5 ANZHEYRTT Bl L A [FYA | 447E) ) ceased publication after six months of
BHE )\ EE)ET. its establishment.
*22 Chapter 3, 4w (Chalmers) NTEZE. “Z & @] (Chalmers)” should be “ji £ ¥ | 1II
p. 6 (John Chalmers)”.
*23 Chapter 3, (HepE) BRG-EFEC/\ON | (EeHE)  should be (W)  (The | V
p.6 IR, BRAKITT L. ... It | News of the Churches), which was founded in
WEEL 5 2%, W4H I B AR | Shanghai on September 5, 1868, initially called
Y. MHEZEIN, 54T | (PEBZHIRD  (The News of the Chinese
N (JR 4 Chinese Globe | Churches), and was renamed {#{£3#3i) on
Magazine), & H K AT, M F B | August 31, 1872, in its twenty-first volume.
... RENE =i — )L | The News of the Churches was positioned to
0 VU4E) dHf=Tl...... o cover geography, history, politics, religion,
science, art, industry, the progress of Western
civilization and other encyclopedic knowledge.
On August 29, 1874, when it reached 300
issues, the circulation of the paper increased, so
it was reprinted and renamed {J3[E AR
(Chinese Globe Magazine) (The Chinese
Recorder and Missionary Journal. Vol.VII,
March-April, 1876, pp. 151-152; Secular
Literature. Records of the General Conference
of the Protestant Missionaries of China, 1877:
227). Later, the English name of /3 [E A )
renamed A4 Review of the Times.
24 Chapter 3, s+ LHE(— )\ JL—4), X | Missionary Review ( {HHTHFILHR) ) ceased | V
p.6 CRPEEEIRY, NESFEH U | publication in December 1893 and resumed
WA ISR A Y, KJLEP | publication in January 1895, becoming a
-8 publication of the The Christian Literature
Society for China. It was renamed Missionary
Magazine ( {32 A#) ) in January 1912 and
ceased publication in February 1917.
25 Chapter3, | (hEfRR) , FRIEHHE( | The Peking Magazine ( (R IF) ) was | V
p.7 NEZHE) LA KFIFIER. ... published in Beijing in August of the 11th year
el —H(—/\LNE), B4 (H | of Tongzhi Emperor time (1872). Chinese
BECHY . o Ji B A FICNZE | Scientific Magazine ( {F&EUCS%) ) was first
T, 2+ /NE(/\JL0LE)SE | published as a monthly magazine in December
21k, of the seventh year of the Guangxu era (January
1882), and was discontinued in the twelfth
volume of the fourth year. It resumed
publication in the spring of 1890, and became a
quarterly publication. It was published in the
winter of 1892 until the fourth volume of the
seventh year, and the date of its suspension is
unknown.
*26 Chapter 3, /DAY (Child’ s Paper) 1% | From February to October 1874, Dr. John | V

p.7

FE—NLALE)HRT E

Glasgow Kerr published the monthly religious




772REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN

i, VEZEJ. M. W. Farnham)
Fréhide. ... 2 REYESR L OT
RARDY , (HHFHEARLIE.

magazine The Child’ s Paper/The Child’s
Monthly Messenger ( /% HHR) ). On May 5,
1875, the paper resumed publication in
Shanghai under the management of J. M. W.
Farnham (1829-1917), and was renamed The
Child’s Paper (/M AIERD, 1875-1915),
which was published by the Shanghai Christian
Qingxin Library (b 3EE H0E O 1), in
February 1874, Mrs. Nathan J. Plumb and Mrs.
Hubbard founded the monthly dialect
newspaper The Children’s News (1874-?) in
Fuzhou.

27 Chapter 3, (ERFISRY B FER— /L | “bZEPU4E" should be “HtZE A and “—/\ | V
p.7 I\ RATT Lo 4 J\#” should be “— \-LILE".
28 Chapter 3, CERRFID ... 5 CRECHED & |« CECHTED » should be “ {(HEECHIIRY ». |V
p.7 It
29 Chapter 3, QEIETE R “ (EEF) ” should be « (HEHHY ». |V
p. 8
30 Chapter 3, QAR ... WONET, 4k | <an AT, kR AT (Coowas fist | V
p.-8 B OSESERIIN published once every ten days, and changed to
a semi-monthly magazine”) should be corrected
as “UHN AT, e TN (1899 4E 5
HAYMNE LS ey H T (“.started as a
monthly magazine and was changed from the
seventh volume to a semi-monthly magazine in
April of the twenty-fifth year of the Guangxu
era, namely in May 1899”).
31 Chapter 3, CREHRY ... BA%=1+_49F | (KFEMY (Tatung Pao) was founded on | V
p.8 (—LO N4, ZRENHELL, February 29, 1904, the 14th day of the first
JERAT - month of the 30th year of the Guangxu era. It
was first published as a weekly magazine, but
since January 1915 it has been published as a
monthly magazine.
32 Chapter 3, (MEEHR) (Paily Press) The English name of (ff#4%) is Daily Press, | 1I
p. 10 and “Paily Press” is a misspelling; the English
name of (flFi#k)  should be China Mail.
33 Chapter 3, HANEEF. Majer)z (HHD “F. Majer” should be “Ernest. Major”. I
p. 10
34 Chapter 3, T2 (I, TIREFTF+ | Born in 1842, Wu Tingfang, who was 16 years | V
p. 10 VU4E CaiE )\ BIE7—/\FJ\ | old then, was not old enough to propose the
B, HAEFR, #E A | founding of the Chung-wai Hsin-pao ( { F4MNH
i, BE PR . o #) ) and to preside over its operation.
...... RUAEAA IR g,
35 Chapter 3, R HRZ B, ZJLACHEFH | He Qi was born in 1858, and he was only six | V
p. 11 WY AR, ZWAIT) T HE =Y | years old when the Huatzu Jih-pao ( {*5H
A, L S FE NIZIR EER | ) ) was first published, so it is impossible for
W, MELEAMIETT. M558 | him to help Chen Xiating run the paper. The
Lo historical facts here need to be verified.
*36 Chapter 3, CEWEHRY KT FYAICHEIE | The Chinese Shipping List & Advertiser ({ 1§ | V
p. 12 Hy (—/\NZEN (CFHRIRDY | k) ) was founded in late October 1861, and

(North China Daily News)Z 1 3C
B o 4K Egin

was a weekly publication; since May 7, 1862, it
has been published three times a week, on




REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN773

T (Wood) M SR &5 g 4R, ... i
CHIRY MR, ZRIFBCNH
T TREEERZ (LiEH
wY , BEEIET,

Tuesdays, Thursdays and Saturdays. Marquis
Lafayetee Wood (1829-1893), John Fryer ({& =%
HE, 1839-1928) and Young John Allen (#kiR
%, 1836-1907) have served as editors-in-chief
in succession. Three months after the founding
of Shun Pao ( {"14R) ), The Chinese Shipping
List & Advertiser was changed to a daily paper.

37 Chapter 3, Hd T IUHE, EERZIHEZ | In September of the 15th year of Guangxu | V
p. 12 B YA, SCNEE AR | period  (October  1889), Ernest Major
NHEl. (1830-1908) reorganized his business into
“Major Co. Ltd.” and made Shun Pao part of
the company’s businesses.
38 Chapter 3, g =+ 4, AFLLHIRIEE | On May 31, 1909 (the first year of Xuantong | V
p. 12 AR, MILFH 25K f53KP | period), Hsi Yii-fu purchased Shun Pao for
76, HHHIRIE LA EARAE(F M) | 75,000 yuan (flat silver) and signed a sales
kRS, B XIREZ SN . contract with Major Co. Ltd. on the same day.
39 Chapter 3, CoaRy BT T A5 )\ (— | “— /=5 (1883) should be “— \\ 4" | V
p. 13 JULEHH)IUAH —H. (1882).
40 Chapter 3, CEFRY T —+=%+—-H, Min Pao (), 1897-1945) was not the first | V
p. 14 KA FHEM, RE ARISIE®EZ | Japanese paper in China.
H— M.
*41 Chapter 3, RENE+—ARHZ (XK | “+—H” should be “+—H”; “RE+FEL |V
p. 14 ), SRETFELALTZ CG# | A should be “RE+— LA =+MWH".
PR .
42 Chapter 3, CREOTHTRY T =+ =%+ | “T A" shouldbe “tAT=H (190649 H1 | V
p. 14 H, RATHEKR. H)”.
*43 Chapter 3, RENE+—ARHZ (XK | “+—H” should be “+—-H”; “RE+FEL |V
pp. 14-15 ), SRETFELAKTZ G# | A should be “RE+—4F-LH Z=+MWH".
PR .
*44 Chapter 3, (i A 3 1= ) Tieling Daily News ( {BRIGHHFED Yisa |V
p.- 15 Japanese newspaper, not a Chinese newspaper
founded by Japanese in China.
45 Chapter 3, CRACE D “ {RIEHRY * should be « ¢ KALFIIRD . \Y
p. 15
*46 Chapter 3, A Abelha da Chine (%7 (% W1E | 4 Abelha da Chine should be translated as {# | II
p. 18 Y ) BRRIF— N ZFEGENIT | BEEER) .
FNA+TZH.
*47 Chapter 3, Chronica de Macao (%75 CHRI1EY | “Chronica de Macao” should be “Chronica de | 1;1V
p. 18 H)) KPF—N\ZWNE+ A+ | Macau”, also translated as“ ([ 7Z=ig) 7; «“—
Ho —/\=)\FET. J\=/\4 should be “— )\ =L,
*48 Chapter 3, O Macaista Imparcial (B7E (7 “O Macaista Imparcial” should be “O |11
p. 18 BITAY) KAIF—I\Z545H | Macaista Imparcial” and should be translated
JUH . —NZNERBUN AT E | as GRIMEAELDITERD .
%,
*49 Chapter 3, Ta-ssi-yang-Kuo (¥ & (KPFQVE | “Ta-ssi-yang-Kuo” should be | LIV
p. 18 EY )y BRTIT—/N\ZR%E+H I\ | “Ta-Ssi-Yang-Kuo”; the paper was founded in
H. 1863 and ceased publication in 1866.
*50 Chapter 3, O Verdadiers Patrial (%75 (E % | “O Verdadiers Patrial ( (EZEZ#) )Y’should | I
p. 18 EE) VETIT— )\ =)\, be“O Verdadeiro Patriota ( { ELIEZEE) ).
*51 Chapter 3, | The Boletim Official de Governo de | “The Boletim Official de Governo de Macao” | I, IV
p.18 Macao (FE CGRITBUF AHY) K | should be “The Boletim Official do Governo de

AT —N\=FE—HH

Macau”; The Boletim Official de Governo de




774REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN

Macao ( CHRTTBUF AHRDY ) was officially
published on September 5, 1839.

52 Chapter 3, CGiEE B BT (FE %K), | From July 1839 to the end of 1841, Lin Zexu’s | IV
p. 18 REBEFE LIRS, FriECGHRITH | team of translators selected news about China,
%) LRI Chronica de Macao Z. ¥ | tea, military and opium from The Canton
e Register ( () MICFEHMDY ), The Canton Press
( KT MJEMD ), The Singapore Free Press and
Mercantile Advertiser ( CHTIN H BHHRY ), The
Chinese Repository ( {FE M) ) and other
English papers and translated or rewritten the
news into the Macao Monthly ( (GEITHRY )
for the court and ministers to read, which was
known as Ao-men Hsin-wen-chih ( {1715 H
4%) ). Some of the translations were included in
Wei Yuan’s Atlas and Annals of Overseas
Countries ( UFEKEIEY ) and signed “Lin
Zexu’s translation”. At that time Chronica de
Macau was no longer published.
*53 Chapter 3, Canton Register (=) RICFK)) | “Canton Register” ( ) Zit3) ) should be | II; IV
p. 19 KT — \NZ K4+ — H I\ | “The Canton Register” ( ) ZRiC3HR) ); the
H, .. # Y {8 £ (James | gazette was founded by William B. Wood, an
Matheson) Ffrfil75. American, and was later run by James
Matheson (1796-1878), owner of Jardine
Matheson.
*54 Chapter 3, Canton Press (%3 () ") )& | The Canton Press should be translated as (/" | II; IV
p. 19 HF—N=ZHFENHA+ZH, & | #EMKD, which was founded on November 12,
Ji— Mo 1835.
*55 Chapter 3, The Canton Miscellany (%3 () % | “The Canton Miscellany” should be translated | II
p. 19 FEYOHORAF— N =4, as “ (I HRERY
*56 Chapter 3, China Mail (IH% (fF#HII) YR T | China Mail should be translated as (fEFIRY . | 1I
p. 19 F—/\HE=H=1TH.
57 Chapter 3, Chinese Repository (75 (FFIEL | The Chinese Repository ( {FEMMR) ) was | IV
p. 19 FEY) RAT—/)N="41H, N | founded by E. C. Bridgman (1801-1861), an
4 5 [ B 42 41 ¢ (Peter Parker) FT | American missionary to China.
875,
*58 Chapter 3, Hongkong Gazette (Wis. (FWEEY | Hongkong Gazette should be translated as (& | II; IV
p. 19 Y YRFIF— /NN —FFH— | BARD) , which was founded by Jr. Robert
H, NSFLBZEFral7r. REFH | Morrison (1782-1834); the gazette later merged
A The Friend of China. into The Friend of China ({"[E 2 /%)), which
was published on March 24, 1842 under the
name of The Friend of China and Hong Kong
Gazette.
*59 Chapter 3, The Friend of China (%= (HEZ | “H4Li#” should be “HfF#” (John Robert | III
p. 19 Ky RPT— )\ Z4FE=HA+- | Morrison, 1814-1843).
H, 8FAT. hEZMELH,
NEALHE . H4E (James White).
+* /K (Jorr Carr) . & i %5
(William Tarrant) %,
60 Chapter 3, Daily Press (IH (f8Ei#k) ) K | Daily Press should be translated as “{fF## )" | I; II; IV
p. 20 HF—NHIHEFETA—H, ... or “ (fFHIPEHY ; Ges. M. Ryden should

RATFe w9 B NG 58 (Ges.
M. Ryden).

George M. Ryder, and he is an American.




REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN775

*61 Chapter 3, Dixions Hongkong Recorder (%% | Dixions Hongkong Recorder should be | II
p. 20 KM RFWLED) ) KHIT—/\ | translated as  (FHEEZLTHOIK) .
T 0 FAHA+EH, TN
F-HTHMBEER, @ The
Hongkong Recorder .
*62 Chapter 3, The Hongkong Government Gazette | The Hongkong Government Gazette ( {FWEL | IV
p.20 (FFE (FHBEITAMRY YKTIT— | ’AHR) ) was published in 1841, which is
NAE=FJLH =+ WH, & — | suspected to be a duplicate of the Hong Kong
it o Gazette ({FHEEPHR) ) founded by John Robert
Morrison on May 1, 1841.
*63 Chapter 3, HertnMg L (W. F. Mazers)Z | “M§fE-L: (W. F. Mazers)” should be “MEfEr | I; I
p. 21 CNRBKZ LY , B4 | (William Frederick Mayers, 1831-1878)7; “&
(Abbe Armond David)Z {F [E1# | 4% (Abbe Armond David)” should be “IEfi
wo&E ) . A i ER Emill | & (Jean  Pierre  Armond  David,
Bretschueider)Z. & A ¥% % Marco | 1826-1900)”; i il ¥k (Emill Bretschueider)”
Polo ) ZFE W& » , 5 fifl J5 il | should be « Ul ) (Emill Vasil’ievitch
(Archimandrite Palladius) 2 {77 | Bretschneider 1833-1901)”.
AR ek ) S50, S
NI
64 Chapter 3, The Shanghai Courier (B ( Lifg | « ( LIEZEHK) ~ should be “ (MY . 11
p.21 ZRD )e
*65 Chapter 3, Zef# /R (R. W. Little) “Z=fE/R (R. W. Little)” should be “37f&f% | III
p.21 (Robert William Little, 1840-1906)".
*66 Chapter 3, Notes and Queries on the Far East | “Notes and Queries on the Far East (%% (i | II; IV
p. 22 (TR GERBEE) ) KTIF—/\ | ZB4EE) )” should be translated as “Notes and
NEE, §FE—M, NHUEAEE | Queries: on China and Japan ( {7 HEEEE) ),
ZEHFWIEHHL, ik | 21177 should be translated as FHEH#T (N.
[ 7 s SR 08 5 & R PESR T3 | B. Dennys); “5 44 China Review” should be
Rz P, 2—/)\E %, B4 | “5 4% The China Review or, Notes and Queries
China Review, & —H—M, £ | on the Far East ({FEFiLY ), “2— L —-=
— = 0, X544 The New | &, X 5% China Journal of Science and Art
China Review, Z— L=, | (8% (HERFEEREE) ) BA—M: @
N5 % China Journal of Science | 7373 % (C. Sowersy) %% should be “1923
and Art (J8% (PEBFEERS | F, EEEEEETIFFMT (Arthur de Carle
E) ) BH M HIRAZ(C. | Sowersy, 1885-1954) fillFp (EEIHFE AR
Sowersy) Zift. £ (The China Journal of Science and Arts),
J5 8 2 N The China Journal”; The China
Journal of Science and Arts is an independent
journal, not a continuation of The China
Review, or Notes and Queries on the Far East.
*67 Chapter 3, Mesney’s Chinese Miscellany (Ji% | “Mesney’s Chinese Miscellany” should be | I; III
p.22 (Hemroam) ) KA+ —/\JLH | “Mesny’s Chinese Miscellany”; “NH§ 8>
£, N K (William Mesney) | (William Mesney)” should be “A# 1 J&
FrOdr, REEET. (William Mesny, 1842-1919)”.
*68 Chapter 3, The Shanghai Mercury (JR4 (3G | “(J&4 (SCILHRY)” should be “({SCILHEARY)”; | 1L; 11T
p.22 &Y N EEMIRE —, R | “ZET (C. Rivington)” should be “Z=[H %
ANFFEEL J. D. Clark). fighgl. | (C. Rivington)”.
ZH% (C. Rivington)Z, F—/\
LIENA +EHET.
69 Chapter 3, | ...... (Eig@E) ... &7, The Shanghai Correspondence ( { FiFBEEY ) | IV
p. 22 Z—)\-BWE, N (LHEZEM) T | was published irregularly after the arrival of

Bi

American merchant ships in Shanghai, and was




776REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN

discontinued in 1869 and resold to The

Shanghai Dispatch ( { L¥#FZER) ).

*70 Chapter 3, Commonwealth (B (FERBARY ) | “4i¥RF (J. P. Robert)” should be “FfHEF (J. | I
p.22 N EERBEY 2 FEaEA J. | P. Robert)”; “5/K (John Morne)” should be
P. Robert). /K (John Morne) | “£J%5-Zy (John Morne)”.
Freldy, RN EHE R T,
71 Chapter 3, Shanghai Times (JR % (ZZHELR)) | Shanghai Times (L (TIELI) ) was | IV
p.22 RIEENFTEITr, R H R, founded by Frank B. Boll, an American. The
paper defended American interests and received
official subsidies from the Qing court in
Jiangsu Province, before reverting to British
ownership in 1914. During the Russo-Japanese
War (1904-1905), the paper published a series
of pro-Russian articles, and from around 1907
it began to receive subsidies from the Japanese
government and shifted to a pro-Japanese
position.
72 Chapter 3, Weekly Review of the Far East (Jii | Millard’s Review of the Far East ( {Z#IKIF | I IV
p.23 % CEHIRIPRRDY ) AEEANFT | 3D ) was founded on June 9, 1917, later
B 7o renamed The Weekly Review of the Far East,
and renamed The China Weekly Review from
June 1923.
*73 Chapter 3, China Times (i (HFEHY ) | In 1901, Gowen founded The China Times ({#i | IV
p.24 RHF—IL 0 —HFIEHAZ=+— | ED), the first foreign language daily paper in
H. North China, in Beijing; The Chinese Times
(¢ [E R ) ) was founded in November 1886.
74 Chapter 3, La Nowvelliste de Shanghai (& | “Nowvelliste” should be “Nouvelliste”. I
p.25 CREgHRAY) RTPIT—/\ Lo
+=HhH.
75 Chapter 3, L’cho de Shanghai (%% _L¥#[F] | “L’cho” should be “L’Echo”. I
p.25 AR ) RTIT— )\ AR,
L’cho de Chine (¥ { HZILHRY )
RUT—/)\LEE. ...
*76 Chapter 3, Le Journal de Pekin (J5i% IbiHr | “Pékin” should be “Pékin”. I
p. 25 &) )e
77 Chapter 3, Der Ostasiatische Lloyed (Ji4 ({ | “Lloyed” should be “Lloyd”; Der Ostasiatische | 1; TV
p. 26 SCHRY ) RTIT— \JNIS4F Lloyed ( {8308 ) ) was founded in 1886.
*78 Chapter 3, Pyccroe cnoso (Fis (HEFEHD ) | “Pyccroe cnoeo” should be “Pyccroe cnoso”. I
p. 26 BT EE—IK, (HEHI.
*79 Chapter 3, Monsa (¥ (RERDY ) BHEE | “Monsa” should be “Monsa”. I
p. 26 b
*80 Chapter 3, Dkonomuyeckuui 6ronnereds KBocn | “Oxonomuueckuii o6ronnerens KBowcn”  should | I
p. 26 (€ PREBEFRETADY ) NFR | be “Dronomuueckuit Bronnerens KBK/].
PRI G P, A AR TS T
81 Chapter 3, CREHIY (—hL——). Tianjin Daily ( { REH#) ) was launched on | V
p. 27 January 1, 1910.
82 Chapter 3, (BRI (—IL—HHF). (F |« (FERHMD “should be « (FERFEY ”. | V
p.27 REHBEY (—/L=04), Fungtien Daily News ( {ZREHFE) ) was
launched on July 1, 1918.
83 Chapter 3, CREEH HBEDY (— /L ==%). | Daily News on the Mainland ( { KFEHHH | V




REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN777

p. 27 [#) ) was launched on June 1, 1909.
84 Chapter 3, CHEMFTIRDY (—JL 0 JLHF). Manchurian Daily News ( CHHNHETHDY ) was | V
p. 27 launched on February 11, 1908.
85 Chapter 3, CERIB LY (—L 0 JLHE). The Tieling Times ( (IZH ) )was launched | V
p. 27 on August 1, 1911.
86 Chapter 3, CIFIRBTHRDY (—IL— L), “ (JFJENR) ” should be « (JFEFH) . |V
p. 27
87 Chapter 3, (KFEHID) (—L— 05), The Changchun Daily News ({£F H#) ) was | V
p. 28 launched on January 1, 1909.
88 Chapter 3, LAY (—IL0ARE) . Liaodong New Daily ( {ILHEFTHY ) was | V
p. 28 founded on October 25, 1905.
89 Chapter 3, G H H#EDY (—JL 0 JL5E)s | Manshu Nichi-Nichi Shimbun ( ¢ H H#r | V
p. 28 Gl i) (—J—t4). | @) ) was founded on November 3, 1907;
Manchurian Commercial Shimbun ( {3 k.
Bl ) ) was originally named Dalian Economic
Daily (¢KIEZFFHIRY) on December 4, 1917
and changed to its present name in 1923.
90 Chapter 3, CHITETEDY (—IL— ). “ (FLNTHEY  should be « (FLMTHIHY 2, |V
p. 28 which was founded on February 14, 1921.
91 Chapter 3, GEBAREHBEDY (—7L 0 SLE). “ CILFHEFHFE Y ~ should be « (Il %&H | V
p. 28 #iiEY », which was founded on February 14,
1921.
92 Chapter 3, ClE BHRDY (—IL— /). The Mashima Shinbun ( 8] S8 ) ) was first | V
p- 29 published on October 1, 1921.
93 Chapter 3, CH B (— L), Tsingtau Sin Pau ( {5 5#4R) ) was founded | V
p. 29 on January 15, 1915.
94 Chapter 3, (L#lgsHBRY (——/\F). | Shanghai Daily News ( { L#FEEHFEDY ), | V
p- 29 originally named Shanghai Economic Dailyl
({ L¥Z5r HiR) ), was founded in November
1918 and changed to its present name in
October, 1924.
95 Chapter 3, CRTHARDY (—JL 0 \HF), The Hankow Daily ( (311 HK) ) was founded | V
p. 29 on August 1, 1907.
96 Chapter 3 CARIN BT HRD (— LW/ | The Fuzhou Times ( (#5/HI17R) ) was first | V
p. 29 T published in May 1918.
97 Chapter 3 (EFBHIDY (—L— 0%), The Hong Kong Daily News ({&¥#H)) was | V
p- 30 first published on September 1, 1909.
*98 Chapter 3, 7% (Johann Adam Schall Von | “Johann Adam Schall Von Bell” should be | I
p. 46 Bell) “Johann Adam Schall von Bell”.
99 Chapter 3, YA 3L (Elizah Coleman) 22 Hi | “Elizah Coleman” should be “Elijah Coleman | I
p. 46 £ Bridgman”.
100 Chapter 4, HATE BFHRZ CRIERDY - “ |1 should be «“H Al /1, A
p. 14
101 Chapter 4, CERHBE®R...... AP AN EEIR | “A. Somell” should be “A. Comell”. I
p. 43 (A. Somell) HH .
*102 Chapter 5, [§ 2 %} #BF+ (Tutankhamen) T | “Tutankhamen” should be translated as “F[3H | III
p. 20 B2 EM...... R
*103 Chapter 6, (e EITHRDY (Times) #E A | Times should be translated as {Z=HE L) . I
p. 40;p. 71 B H MR (Daily Mail). ... W45
ETAZ (IBHBEHRD (Times)
5 (FHWHRY (Daily Mail) 5.
*104 Chapter 6, DUt 2 Jn, ARz MR R | KD should be “ K+ #”, 11




778REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN

p.45p.50 [, TTHAEPEFHR KLY M
(Damascus) i NRKPH
...... P LIL= T T B
15 (Bagdady K K H @&
(Damascus) ......

*105 Chapter 6, | ...... HH %) & $1 Ji T (Buphrates) 5 | “#/R 0T should be “fZ /R INVAT. 11
p. 46 RN (Volga) 35T APt

*106 Chapter 6, Rl b AE AR NBRIHIT, JEAORE | « 5% 2k 3 (Xativa)” should be Mg 3 TFL | III
p. 46 e NTFEIE T 2 94k 3B (Xativa), B | (Xétiva)”.

FaJi——H 0 4,

*107 Chapter 6, B+ FZE 78 /N W AL H 2 | Montefano should be translated as “Z2471:4”. | 111

p. 46 AT B KF 2 # %2 %5 (Montefano)
5@ Je Wr(Venice), 77—t
PN

*108 Chapter 6, | ...... — N¥EE 2 A (Havas) b % | “Aik(Havas)” should be “M5 FLHT (Havas)”. 111
p. 71 SN EALE A

*109 Chapter 6, BIRKZ R, NgmEEMEL | B 4 3 (Bismark)” should be « {8 #f & | III
p. 71 Z (Bismark) TR BN EATZ ... (Bismark)”.

*110 Chapter 6, RE+=44, #EM E |“®Ki#E (ME. Votau)” should be “m & | I
p.73 Votau) REFEHS, TRIIK¥ | (Maurice E. Votaw)”.

WIEHZ .

111 Chapter 6, Wi RWEAG ST (Roswell S. Brittan) | “4i37 % (Roswell S. Brittan)” should be “[% | 1; III
p. 75 NEA. 4£ (Roswell S. Britton)”.

*112 Chapter 6, NWE =+ BEAFF 2z EZ M | Standard Oil Co. should be translated as “3&F% | II
p. 85 J# 2~ 7] (Standard Oil Co. )...... A,

*113 Chapter 6, 3 b ¥ (Leipzig) K %% & 1145 | “I1 /5 (Muenchen)” should be “ % /Z #Z | 1; I
p. 87 (Muenchen) K 2% 2 ¥ [ #F 7 | (Miinchen)”.

Fr......

*114 Appendix MRS RKAEZFHM, Di—En |« (BUFIRY > should be “ (UMY »; | I IGIV
(originally | BAERAT &, H I —/N —FL4 | “Frankfurter Journal” should be “Das
known as | A, @il T8 [E 2 (B | Frankfurter”. Before the launch of Das
The Premier | (Frankfurter Journal), TfiFEfTTWK | Frankfurter ( {FSURHRY ), newspapers such as
Chinese EAH. Relatio Historica (1583), Avisa (1590), and
Magazine Relation (1609) had been published in
((HESTHRAR Germany.

AR )

*115 Appendix Je—/\ 0 BEGERT ZF), 3 | “B4LiEk (J. R. Morrison)” should be “HfLif} | I
(formerly E#H -S4l (J. R. Morrison)%s | (Robert Morrison)”. The English name of
known as | R[], HLNFEBEHF S5 E | Robert Morrison’s second son is J. R.

The Premier | RAERZZIA. Morrison.
Chinese

Magazine

(CHESCHRAR

AR )

*116 Appendix | ...... IEHCS S L. E#Hr | “W. H. Meadhurst” should be “W. H. |1
(formerly (W. H. Meadhurst) X EHMZE | Medhurst”.

known as
The Premier
Chinese
Magazine

( (HESTIRAT
Cia i VD)

Gh, REIH BRI —NZ T




REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN779

*117 Appendix MR, KA NEHFE, HEE | Milne did not tell his main purpose of | IV
(formerly =HH, H—XFMIIRETE, | establishing the periodical press in the third
known as | A A ZM{E, 7 H[Chinese | issue of 4 General Monthly Record. A
The Premier | Repository[JZ U1 .. ... 0 Retrospect of the First ten years of the
Chinese Protestant Mission to China ( (3B HAEHE R
Magazine Y+ HEZ B , 1819) and The Chinese
( CFESCIRAR Repository ({ P E M), Vol.IT) have reprinted
F—FE) ) articles by Milne on the main purpose of his

establishment of the press.

*118 Appendix: | ...... FECEWNEE”, MH+E K | “K. F. A. Gutslaff” should be “K. F. A. |1
Eastern F. A. Gutslaff F 8. Gutzlaff”.
Western
Monthly
Magazine
(CRPEH
H # 4
O

*119 Appendix: IH 4 L E N BTEIAR. ... o The first issue of the paper carried the original | IV
the Chinese | WA HRERZ —F, ... text of the notice, which was in Chinese, not a
periodicals M T H Bocrdns(?) and Cordon | “translation”; it was published weekly, not
in San | Proprietors = AR AR K | daily.
Francisco( 17, AEEANALR, HFFEz
E&ILEN | FEwT.
HEIARD

III. Statistical Analysis of Historical Fact Errors of Alien Press in History of Chinese
Journalism

Based on the correction and classification of historical fact errors of alien press in History of Chinese
Journalism, and through analyzing the categorical data of errors of alien press in the work, we can gain insight
into the distribution of all these errors. By analyzing classification of historical fact errors in History of Chinese
Journalism and contributing factors to these error types, the essay aims to probe new approach for the study of

alien periodicals and press in China.

Statistical Analysis of the Errors

According to Table 1, the statistics of historical errors of foreign newspapers in History of Chinese
Journalism are as follows: 1. 27 errors in spelling and printing of words in foreign language press; I1. 21 errors
in translation of alien press name; III. 25 errors in characters and proper names in foreign language press; IV.
21 errors in historical facts of foreign language press; V. 46 errors in historical facts of foreign press in the
Chinese language, totaling 139 errors. The five types of errors can be sequenced as follows: V-46, 1-27, 111-25,
1v-33, 1I-21, IV-21.

Of all the errors, 19.4% are errors in spelling and printing of words in foreign language press; 15.1% are
errors in translation of alien press name; 18% are errors in characters and proper names in foreign language
press; 15.1% are errors in historical facts of foreign language press; 33.1% are errors in historical facts of
foreign press in the Chinese language.

Among the historical errors of alien press in History of Chinese Journalism, spelling and printing errors in

foreign language press, to some degree, don’t fall under historical fact errors. There are 46 historical fact errors



780REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN

of foreign press in the Chinese language, accounting for 33.1% of the total; errors in translation of alien press
name, in characters and proper names in foreign language press and in historical facts of foreign language press
all involve the translation of foreign press name and historical facts, totaling 67 or accounting for 48.2% of the
total. In other words, the errors in translation of foreign press name and of historical facts have become the

main part of revisions.

Contributing Factors to the Five Error Types

As of the early 20th century, there was no uniform Chinese translation for foreign press in China in
English, Portuguese, Japanese, German, French and Russian. In the process of writing History of Chinese
Journalism, Mr. Ko rendered each name of foreign press into Chinese, but he failed to make a systematic study
of the changes of foreign press in China and the development pattern of foreign papers in various languages, so
it was difficult for him to read through all these foreign papers in a short period of time. That might explain
why mistranslation and incomplete translation of alien press names and publication information were common
in the work.

The reasons for the distribution of historical errors in History of Chinese Journalism are manifold: alien
press in China could be regarded as recorders and commentators of the history of modern China, the trade
between China and Western countries, military conflicts and cultural exchanges; their variety of types and
languages, the complexity of their operation, their long history and their far-reaching influence are rare in the
history of the world press. Although Mr. Ko collected and sort out a large number of materials for this book,
various constraints then made it impossible for him to entirely uncover or know about the historical facts of
alien press; while listing and discussing foreign press in different languages, Mr. Ko can only translate the basic
information of papers based on limited sources or with the help of others, which inevitably leads to
misinformation about the translation of paper names and general historical facts; the development pattern of
alien press in China is complex and needs to be studied in depth and systematically. Moreover, given that
History of Chinese Journalism is a pioneering work in the history of Chinese Journalism, Mr. Ko has no
ready-made documents to refer to, so he can only briefly describe the alien press in China regarding its
development as the founding stage of the entire history of the Chinese journalism.

The 46 historical fact errors of foreign press in the Chinese language in History of Chinese Journalism are
not attributable to the lack of rigor in Mr. Ko’s work, but largely to the complex situation of the modern
Chinese journalism and the great variety of papers. In the history of Chinese journalism, the question of “how
many papers there were in modern China” is still an open question, and many of these topics need to be studied

in depth and precisely.

Conclusion

The paper checked and revised the historical facts of alien press in History of Chinese Journalism one by
one with reference to the press writings and major alien press in Portuguese, English, Japanese, German,
French, and Russian in modern China, and corrected the historical errors omitted by the existing historical fact
revisions or research results, such as those corrected by the essay “Revision of Historical Actuality in History
of Chinese Journalism”. By applying the basic rules of statistical data measurement and classification scale, the

paper classified the historical errors of alien press in History of Chinese Journalism, conducted a statistical



REVISE AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE ALIEN PRESS ERRORS IN HISTORY OF CHINESE JOURNALISM BY KO KUNG-CHEN781

analysis of all these errors and explored causes behind these errors. In summary, these errors fall into five
categories. They are: (I). errors in spelling and printing of words in foreign language press; (II). errors in the
translation of the name of foreign language press; (III). errors in characters and proper names in foreign
language press; (IV). errors in historical facts of foreign language press; (V). errors in historical facts of foreign
press in the Chinese language. The contributing factors behind the errors are varied. Despite the large quantities
of errors, it is not the lack of rigor in Mr. Ko’s work but the complex situation of the modern Chinese

journalism and the great variety of papers that should take the blame.

References

Britton, R. S. (1966). The Chinese periodical press 1800-1912. Taipei: Ch’engwen Publishing Company.

Chen, S. S.-W. (2019). Children’s literature and transnational knowledge in modern China education, religion, and childhood
(Deakin University Melbourne, VIC, Australia).

European periodicals beyond the Ganges. The Chinese Repository, 5(4), August, 1836, 145-160.

Ko, K.-C. (1927). History of Chinese journalism. Shanghai: Commercial Press in Shanghai.

Ko, K.-C. (1955). History of Chinese journalism. Beijing: SDX Joint Publishing Company.

NING, S. F. (2003). A study on the history of Chinese journalism by Ko Kung-chen. Anthology of NING Shufan. Swatow: Swatow
University Press.

Secular Literature. Records of the General Conference of the Protestant Missionaries of China. Shanghai: American Presbyterian
Mission Press, 1877, 227.

The Chinese Recorder and Missionary Journal, V, September-October, 1874, 303-304.

The Chinese Recorder and Missionary Journal, VI, July-August, 1875, 297-298.

The Chinese Recorder and Missionary Journal, VII, March-April, 1876, 151-152.

YANG, J. C.,,NING, S. F., FANG, H. Q., & WANG, F. C. (1985). Rectify of the historical narrative errors in the history of Chinese
journalism by Ko Kung-chen. Journalism Research Material, (4), 57, 58.

YUAN, W., PANG, H., & ZENG, W. Y. (2002). (Eds.). The statistics. Beijing: The Higher Education Press.

ZHANG, H. (2016). A study on the historical narrative errors in the history of Chinese journalism by Ko Kung-chen. Journal of
Western Studies (News and Communication), (6), 38-41.



